Här hittar du svar på frågor om faktura och betalning.
Som elkund har du två olika avtal. Det ena är ett elnätsavtal med det elnätsföretag som äger nätet där du bor. Det andra är ett elhandelsavtal med oss som avser elen du förbrukar.
E-faktura eller autogiro kan du registrera hos din bank. Om du behöver ytterligare hjälp så kontakta oss.
Du får en faktura från oss varje månad. Vi fakturerar i efterskott för föregående månads förbrukning.
Vi skickar ut våra fakturor i början av månaden. Om du tror att din faktura hamnat på vift så är det bara att kontakta oss så hjälper vi dig! Det säkraste och snabbaste sättet att få din faktura är digitalt per e-post eller som e-faktura.
Ja, självklart. Kontakta oss och meddela oss din mailadress så ordnar vi det. Om du är ny kund så behöver du inte meddela oss särskilt, då vi automatiskt skickar din faktura med e-post.
Absolut, kontakta oss så hjälper vi dig med det. Vi ser dock helst att våra kunder väljer att få sin faktura digitalt. Det är både mer kostnadseffektivt, bättre för miljön och mycket säkrare att den kommer fram i tid.